Key Account Manager FMCG

Recruteur
Pietercil Group
Région
Ternat (Ville), Hal-Vilvorde (BE)
Publication
mardi 27 septembre 2016
Date limite
jeudi 27 octobre 2016
Secteur
FMCG
Type de contrat
Non précisé

Bedrijfsinformatie

Pietercil Groep is een internationale broker die optreedt als onafhankelijke sales & marketing organisatie voor "fast moving" consumentenproducten. ( FMCG )

In opdracht van onze opdrachtgevers (grote en middelgrote A-merk fabrikanten) en via uitstekende contacten met zowel Retail als Out of Home, verzorgen wij de supply chain, de marketing en de commercialisering van verschillende merken. (een 100-tal waaronder : Del Monte, Canderel Suzi Wan, Lindt, Weetabix, Hak, Wilkinson, Energizer, Duni, Zip, … ).  

Daarbij streven wij in ieder land (Be, Nl, Fr, Lux) naar de marktleiderspositie. Onze groep kent een omzet van 275 Miljoen € en telt 190 medewerkers. 

Functieomschrijving

Na een opleidingsperiode zal u in nauwe samenwerking met de Group Account Manager, aan wie u rapporteert, verantwoordelijk zijn voor het:

  • Ontwikkelen van de korte en lange termijn Account strategie; voorstellen van prijzen en promotionele niveaus in lijn met Pietercil’s objectieven en instaan voor de follow-up ervan;
  • Opstellen van promotionele budgetten in nauwe samenwerking met de marketingverantwoordelijken en de follow-up ervan verzorgen in lijn met Pietercil’s richtlijnen;
  • Beheren van de dagelijkse contacten met de belangrijkste klanten waarbij u alle commerciële problemen moet oplossen;
  • Onderhouden van klantenrelaties ook op hoog niveau en instaan voor business reviews;
  • Opbouwen van langetermijnrelaties met de grootdistributie, waarbij u negotieert met uiteenlopende gesprekspartners van verschillende departementen (aankoop, marketing, logistiek, etc.);
  • Waken over de evolutie van de handel/distributie en analyse van hun behoeften inzake nieuwe produkten, teneinde bij te dragen tot de rendabele acquisitie van nieuwe principalen;
  • Deelnemen aan gesprekken en onderhandelingen met principalen teneinde de evolutie en de belangen van de handel/distributie te vertalen in de implementatie van de marketingplannen van de principalen;
  • Behalen van de salesobjectieven in lijn met het vooropgestelde business plan;
  • Samenwerken met de verschillende interne departementen (marketing, logistiek & client service).

Profielomschrijving

  • U heeft minstens 3 jaar ervaring in F1 key account management ervaring en met FMCG producten. 
  • Daarnaast bent u een analytische en resultaatgerichte persoonlijkheid met zin voor initiatief en verantwoordelijkheid en beschikt u over uitstekende relationele en communicatieve vaardigheden.

Andere competenties :

  • self-starter, pro-actief en hands-on;
  • zin voor prioriteit en organisatie;
  • in staat marketing te challengen.
  • U kan vlot overweg met een PC en Windows-applicaties (Word, Excel, Powerpoint) en kan zich vlot uitdrukken in beide landstalen Nederlands en Frans.